Podle koncernu Agrofert neexistuje žádný právní důvod, proč by se firmy z koncernu nemohly ucházet o státní a veřejné zakázky.
Pokud jde o nedávno zveřejněnou auditní zprávu Evropské komise, je nutné zdůraznit, že cílem auditu bylo posouzení údajného střetu zájmů ve vztahu k evropským dotacím. Audit nijak neřešil pravidla či účastníky veřejných zakázek.
Auditní zpráva Evropské komise nemá povahu rozhodnutí a nedopadá na problematiku veřejných zakázek. Dle našeho přesvědčení audit ještě ani není uzavřen, protože stále probíhá vyjasňování některých zásadních bodů mezi EK a českými úřady.
Nevidíme žádný důvod, proč bychom se veřejných zakázek nemohli zúčastňovat. A pokud v některé veřejné zakázce uspějeme, je to vždy na základě skutečnosti, že jsme nabídli pro stát nejvýhodnější cenu.
Zadavatelé zakázek se řídí platnými zákony a v současné době neexistuje nic, co by znemožňovalo účast Agrofertu, či dokonce nařizovalo vyřazovat Agrofert nebo jeho dceřiné společnosti z veřejných zakázek. Naopak by takový přístup mohl být považován za diskriminační, protiprávní a poškozující zájmy vyhlašovatelů veřejných zakázek.
Pokud jde o údajný střet zájmů, jednoznačně jej vylučujeme. Pan Andrej Babiš Agrofert neřídí, neovládá a nemá na něj vliv. Neexistuje nic, co by mohlo svědčit o opaku. Učinil vše, co po něm zákon o střetu zájmů požaduje, tedy vložil akcie svých firem do svěřenských fondů.
Kompletní stanovisko Agrofertu k auditní zprávě Evropské komise je k dispozici v článku VYJÁDŘENÍ SPOLEČNOSTI AGROFERT K AUDITNÍ ZPRÁVĚ EVROPSKÉ KOMISE.