Fámy a Fakta
  • ÚVOD
  • FÁMY A FAKTA
23. září 2019 od Anna Kovaříková

Kdo chce psa bít?

Kdo chce psa bít?
23. září 2019 od Anna Kovaříková

Kauza podniku AGRO Jevišovice se táhne už roky. Konkrétně osm. Oč v ní jde? Místní podnikatel pan Rada vedl do roku 2011 zemědělský podnik Agrodružstva Jevišovice. Jak uvedl server Novinky.cz, toho roku (2011) se pan Rada dostal do insolvence a prodal onu firmu Andreji Babišovi. Od té doby si od něj pan Rada část pozemků pronajímal, a to až do září 2017. Poté dostal ze smlouvy výpověď. Na první pohled banální obchodní případ, jaký se odehrává v tržní ekonomice obden. Kdyby na jedné straně nestál podnik Agrofert a jeho zakladatel Andrej Babiš, asi by žádná média věci nevěnovala pozornost. Zde se ale nabízí další užitečný klacek k onomu příslovečnému bití psa.

Zdá se, že se do toho celého zmatku míchají i jiné zájmy. Jedna právní instance (Okresní soud) Radovy nároky odmítl, mj. i proto, že je uplatnil až po promlčecí lhůtě. Další instance (krajský soud), ale zřejmě má jiné recepty, jak chápat dikci zákona. Kromě toho je zajímavé vyslechnout si i lidi, jichž se to doopravdy týká, třeba zástupce místní samosprávy, starosty z Jevišovic a okolí. Ti mluví o podivných praktikách podnikatele Rady – vývoz kafilérních zvířat do polí je jen malým příkladem. Zdálky sledováno se zdá, že se tu někdo chopil příležitosti smočit si ve sporu proti osobě, která je médii otloukána, ačkoli z věcných a právních hledisek vítězí v jedné kauze za druhou. Cokoli totiž dnes řekněte o Andreji Babišovi do mainstreamových médií, sklidíte za to potlesk a novinářskou podporu. Faktům navzdory.

Koho celá věc zajímá, může si přečíst vyjádření tiskového mlučího Agrofertu Karla Hanzelky („Stanovisko k aktuálním výrokům zemědělce Bohumíra Rady. Soudní spor stále probíhá a rozhodně v něm nebylo vydáno žádné rozhodnutí, které by potvrzovalo to, co pan Rada tvrdí. Pan Rada už v minulosti několikrát do médií šířil informace, jak společnost AGRO Jevišovice porazí, že má pravdu atp. Nakonec soudy pravomocně rozhodly v jeho neprospěch, protože se ukázalo, že pravda je jinde, než pan Rada do médií i soudům tvrdil. Bohužel s panem Radou vedeme spory léta a vzhledem k tomu, že konkrétně tento spor ještě není ukončen, tak ho zatím nemůžeme komentovat. Na rozdíl od pana Rady se ale nebudeme uchylovat k mediálnímu napadání protistrany, protože to považujeme za nízké chování.“)

Nebo ještě lépe – lze doporučit podívat se na krátký dokument zde:

https://youtu.be/cgEiWzkH93c
Předchozí článekČtyři z desetiDalší článek Zrušit dotace? Pak ale v celé Evropě

Provozovatel

Toto jsou internetové stránky společnosti AGROFERT, a.s.

Slouží k vyjádření postojů společnosti, vyvracející nejčastější mediální zkratky a lži.

Na jednom místě nabízí ucelené soubory odpovědí, zpracované do přehledných kapitol.

Rubriky

  • Bečva
  • Čapí hnízdo
  • Dotace
  • Kvalita a cena potravin
  • Mohlo by vás zajímat
  • Péče a vztahy se zaměstnanci
  • Podnikání Agrofertu
  • Řepka
  • Střet zájmů
  • Uncategorized
  • Zajímavosti
© 2019 Fámy Fakta
Zpracování osobních údajů
Spravovat Souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}