Fámy a Fakta
  • ÚVOD
  • FÁMY A FAKTA
10. července 2020 od Anna Kovaříková

Prodej pekárenské společnosti PEK Group proběhl podle pravidel

Prodej pekárenské společnosti PEK Group proběhl podle pravidel
10. července 2020 od Anna Kovaříková

Transakci odsouhlasil ÚOHS

Koncern Agrofert se ohrazuje proti tvrzením některých médií, že nedávný prodej společnosti PEK Group byl fiktivní a že vzbuzuje podezření. Podmínku vyčlenění a následného prodeje vybraných šesti pekáren stanovil ÚOHS při akvizici společnosti United Bakeries ze strany společnosti Penam z koncernu Agrofert. Cílem bylo zajistit dostatečné konkurenční prostředí na pekárenském trhu. Koncern odmítá, že by při prodeji postupoval jakkoli nestandardně. Výroky o fingované transakci a o údajných bílých koních považuje za absurdní.

O možnosti ucházet se o koupi vyčleněných šesti pekáren v Brandýse nad Labem, Rumburku, Strakonicích, Znojmě, Uherském Brodu a Šumperku informoval Penam dopisem všechny významné pekárenské firmy na trhu. Jednalo se o několik desítek oslovených společností. Současně o této možnosti informoval prostřednictvím inzerce v denním tisku.

Následně podalo indikativní nabídku šest společností, čtyři zájemci pak podali nabídku závaznou. Všechny subjekty byly české. Nejvyšší cenovou nabídku nakonec podal prostřednictvím své firmy INVESTMENT PG 2020 Ing. Tomáš Vaněk, manažer s dlouholetými zkušenostmi v pekárenském oboru a bývalý provozní ředitel společnosti United Bakeries. Ve svém byznys plánu také počítá se zachováním skupiny PEK Group v celku včetně všech šesti pekáren a také se zachováním všech pracovních míst. U některých dalších zájemců tato jistota nebyla.

Pan Vaněk je na skupině Agrofert nezávislý. Zaměstnancem skupiny Agrofert se stal pouze díky akvizici United Bakeries, na které se sám nijak nepodílel, a byl jím jen krátce, několik měsíců po dokončení akvizice ze strany společnosti Penam v roce 2019. Dotazy ohledně struktury kapitálu jeho společnosti by média měla směřovat na něj, nikoli na Agrofert, který nemá s firmou INVESTMENT PG 2020 a s jejími podnikatelskými úvěry nic společného.   

Koncern Agrofert vylučuje, že by šlo o fiktivní převod, jak spekulují některá média. Současně vylučuje jakýkoliv zájem na zpětném nabytí jakéhokoliv podílu ve společnosti PEK Group nebo jeho ovládajících osobách, což ostatně i podmínky schválení transakce United Bakeries jasně zakazují. Podmínky stanovené ze strany ÚOHS plně respektuje. Ostatně odsouhlasení prodeje ze strany antimonopolního úřadu je zárukou, že prodej proběhl řádně, že byly splněny veškeré stanovené podmínky a že je zachováno odpovídající konkurenční prostředí na pekárenském trhu.     

Předchozí článekStanovisko Agrofertu k usnesení Evropského parlamentuDalší článek LEDEK, KTERÝ EXPLODOVAL V BEJRÚTU NEVYRÁBÍME

Provozovatel

Toto jsou internetové stránky společnosti AGROFERT, a.s.

Slouží k vyjádření postojů společnosti, vyvracející nejčastější mediální zkratky a lži.

Na jednom místě nabízí ucelené soubory odpovědí, zpracované do přehledných kapitol.

Rubriky

  • Bečva
  • Čapí hnízdo
  • Dotace
  • Kvalita a cena potravin
  • Mohlo by vás zajímat
  • Péče a vztahy se zaměstnanci
  • Podnikání Agrofertu
  • Řepka
  • Střet zájmů
  • Uncategorized
  • Zajímavosti
© 2019 Fámy Fakta
Zpracování osobních údajů
Spravovat Souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}