Fámy a Fakta
  • ÚVOD
  • FÁMY A FAKTA
25. října 2021 od Anna Kovaříková

Reakce na článek neovlivni.cz: „NEDOSTATEK ADBLUE: BABIŠ SNÍŽIL VÝROBU NA MINIMUM“

Reakce na článek neovlivni.cz: „NEDOSTATEK ADBLUE: BABIŠ SNÍŽIL VÝROBU NA MINIMUM“
25. října 2021 od Anna Kovaříková

Web neovlivni.cz publikoval 25. 10. 2021 článek s výše zmíněným titulkem, který se údajně snaží odhalit, co stojí za nedostatkem močoviny AdBlue. Text následně popisuje okolnosti z roku 2014, kdy slovenské Duslo, patřící do koncernu Agrofert, mimo jiné vyrábějící také AdBlue, dostalo daňovou úlevu ve výši 58 milionů eur.

Vedení koncernu Agrofert považuje tento článek za záměrně zavádějící. Společnost Duslo opravdu získala od slovenských úřadů daňovou úlevu na novou výrobní jednotku čpavku, nicméně tato skutečnost nijak nesouvisí s tím, jak se společnosti daří v současnosti a kolik vyrábí močoviny AdBlue. Nedostatek AdBlue není primárně způsoben omezením dodávek z  koncernových závodů. S vysokou cenou vstupní suroviny a omezením výroby AdBlue se potýkají všichni evropští producenti. Uklidnění situace by pomohla stabilizace cen zemního plynu, případně pomoc EU nebo lokálních vlád výrobců, jak se již například děje v Anglii. Zprovoznění již hotového plynovodu Nord Stream II by také mohlo přispět ke stabilizaci dodávek a cen plynu v Evropě. 

Co se přesně na trhu děje?

Situace na trhu s AdBlue je způsobena omezením zpracování zemního plynu na čpavek a jeho deriváty (tím je i močovina jako základní složka AdBlue), ke kterému přistoupili všichni výrobci v Evropě z důvodu neschopnosti promítnout extrémní nárůst ceny zemního plynu do ceny konečných výrobků. Tento důvod se výrobních kapacit firem z koncernu Agrofert v České republice, na Slovensku a v Německu týká jen částečně, protože tyto závody patří v Evropě k těm méně omezeným. Český producent Lovochemie výrobní kapacitu neomezil vůbec a naopak výrobu zvýšil na maximum. Bohužel ale nejsou kapacity neomezené a koncernové společnosti nejsou schopny nahradit výpadky v dodávkách jiných výrobců a distributorů. Současně pokles v dodávkách souvisí s dalším fenoménem posledních týdnů, kterým je rostoucí nedostatek přepravních kapacit v EU, což se též negativně projevuje na schopnosti zvyšovat expedice různých výrobků, AdBlue nevyjímaje.

AdBlue, až na výjimky, vyrábějí privátně vlastněné společnosti, které zákonitě provozují svoje výroby v závislosti na dosahové ekonomice. AdBlue zpravidla tvoří jen menší část výrobního portfolia těchto společností, většina výroby je zaměřená na minerální hnojiva, jejichž prodejní ceny dnes plně nepokrývají zvýšené výrobní náklady.

Předchozí článekReakce na článek Deníku N „Miliardy z eráru pro Agrofert“AGROFERT, a.s.Další článek STANOVISKO AGROFERTU K ŽALOBĚ PGRLF O VRÁCENÍ DOTACÍ

Provozovatel

Toto jsou internetové stránky společnosti AGROFERT, a.s.

Slouží k vyjádření postojů společnosti, vyvracející nejčastější mediální zkratky a lži.

Na jednom místě nabízí ucelené soubory odpovědí, zpracované do přehledných kapitol.

Rubriky

  • Bečva
  • Čapí hnízdo
  • Dotace
  • Kvalita a cena potravin
  • Mohlo by vás zajímat
  • Péče a vztahy se zaměstnanci
  • Podnikání Agrofertu
  • Řepka
  • Střet zájmů
  • Uncategorized
  • Zajímavosti
© 2019 Fámy Fakta
Zpracování osobních údajů
Spravovat Souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}