Fámy a Fakta
  • ÚVOD
  • FÁMY A FAKTA
7. listopadu 2019 od Anna Kovaříková

Reakce na článek v NYT: Agrofert odmítá nařčení, že dotace jsou netransparentní

Reakce na článek v NYT: Agrofert odmítá nařčení, že dotace jsou netransparentní
7. listopadu 2019 od Anna Kovaříková

Deník New York Times zveřejnil článek s titulkem The Money Farmers: How Oligarchs and Populists Milk the E.U. for Millions. V článku popisuje zemědělské dotace v zemích střední Evropy jako neprůhledné. Dotace si podle něj rozděluje skupinka mocných v čele například s českým premiérem Andrejem Babišem nebo v Maďarsku s Viktorem Orbánem. List hovoří také o tom, že dotační systém je „deformovaný korupcí“. Deník také tvrdí, že jde o podobu „moderního feudalismu“ a zmiňuje se o dvou auditech Evropské komise, které prověřují střet zájmů premiéra Andreje Babiše.

Společnost Agrofert odmítá článek ve všech bodech, které se České republiky a naší firmy dotýkají. O jakékoli formě feudalismu či korupci nemůže být ani řeč. Systém dotací je v České republice naprosto transparentní. Přidělování a čerpání dotací probíhá přesně podle příslušných zákonů, pravidel a uzavřených smluv. Navíc je jejich využití ze strany úřadů pravidelně kontrolováno. Dotace ke všemu nezískává Agrofert jako mateřská firma, ale jeho zemědělské dceřiné společnosti, které prostředky z dotací využívají ke svému dalšímu rozvoji, aby byly na trhu konkurenceschopné. Společnosti Agrofertu mají provozní dotace úplně stejné jako všichni ostatní zemědělci v ČR – například na hektar obdělávaného pozemku nebo na chované hospodářské zvíře. Stranou necháváme skutečnost, že text článku vznikal takzvaně o nás bez nás. Redakce se nás na nic nedotázala.

Pokud jde o audity Evropské komise, jak už jsme mnohokrát uvedli, ani v jenom případě se neztotožňujeme s jejich závěry. Vyvrátili jsme je v celém rozsahu. Údajný střet zájmů premiéra Andreje Babiše paradoxně auditoři prověřovali tak, že zkoumali formální náležitosti některých našich dotací. Přitom se ani nebyli podívat v žádné z našich firem, ke kterým konstatovali nějaké výhrady. Auditoři prověřovali mimo jiné také období, kdy Andrej Babiš nebyl v žádné exekutivní funkci, takže ani nemohl mít žádný střet zájmů. Také zcela ignorovali přechodné období, o kterém zákon o střetu zájmů hovoří, což považujeme za naprostý omyl nebo neznalost. Rozhodně jsme nikdy nepostupovali v rozporu se zákonem o střetu zájmů, neboť náš někdejší akcionář učinil vše, co po něm zákon požadoval, tedy vložil akcie svých firem do svěřenských fondů. Jsme si jisti, že se v žádném střetu zájmů nenacházíme a že se prokáže, že jsme ve všech případech postupovali správně a podle zákona.

Předchozí článekPolicie nenašla důvody k zahájení řízení proti firmě SynthesiaDalší článek Reakce společnosti Imoba na Článek Deníku N

Provozovatel

Toto jsou internetové stránky společnosti AGROFERT, a.s.

Slouží k vyjádření postojů společnosti, vyvracející nejčastější mediální zkratky a lži.

Na jednom místě nabízí ucelené soubory odpovědí, zpracované do přehledných kapitol.

Rubriky

  • Bečva
  • Čapí hnízdo
  • Dotace
  • Kvalita a cena potravin
  • Mohlo by vás zajímat
  • Péče a vztahy se zaměstnanci
  • Podnikání Agrofertu
  • Řepka
  • Střet zájmů
  • Uncategorized
  • Zajímavosti
© 2019 Fámy Fakta
Zpracování osobních údajů
Spravovat Souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}