Fámy a Fakta
  • ÚVOD
  • FÁMY A FAKTA
21. března 2024 od Anna Kovaříková

Reakce na pana Krogman v České televizi

Reakce na pana Krogman v České televizi
21. března 2024 od Anna Kovaříková

Pane Petr Krogman, majitel Agromina a prezident Ukrajinsko-české obchodní komory v pořadu ČT24 Události, komentáře, odvysílaném 20. 3. 2024 ve 22 hodin uvedl, že „…No, ale řeknu ještě jednu věc, ten problém je z velké části i uvnitř České republiky, my tady máme prostě situaci, kdy zemědělci si oprávněně stěžují na to, že jsou méně konkurenceschopní, že mají vysoké náklady na vstupech a prodávají za méně, než by mohli, a to je problém toho, že tady má velmi silnou pozici, dominantní pozici na vstupech v chemickém průmyslu, při produkci hnojiv jedna firma, a to je Agrofert pana Babiše, a stejně tak vykupuje přes své podniky zemědělského zásobování a nákupu velkou část produkce od zemědělců. Tohle drží české zemědělství v kleštích a snižuje to zisk českého zemědělství, takže byl bych rád, kdyby třeba Agrární komora začala řešit i tento problém a kdyby se probudil antimonopolní úřad a začal řešit tuhle situaci, protože je potřeba, aby české zemědělství bylo co nejkonkurenceschopnější i vůči Polsku nebo Rakousku, sousedním zemědělcům, to pak pomůže vyvážet z České republiky lépe…“

Reakce Agrofertu:

Překvapuje nás, že pan Krogman jako jeden z největších českých zemědělců (podle veřejně dostupných informací obhospodařuje v Česku a na Ukrajině přes 42 tisíc hektarů) nezná situaci českého a evropského zemědělství. Není pravda, že jde z velké části o specifickou situaci České republiky, protesty zemědělců vidíme všude v Evropě. Specifická situace českých zemědělců, např. oproti polským, je v tom, že polští mají řadu podpor a zvýhodnění, např. na sociálním pojištění, které čeští nemají, ačkoli ho měli vládou přislíbeno. Ani není pravda, že je to dáno strukturou trh. Ceny hnojiv, která jsou globální komoditou, se v jednotlivých zemích Evropy výrazně neliší. Agrofert je druhým největším výrobcem hnojiv v Evropě, máme řadu silných konkurentů a hnojiva dodáváme všem evropským zemědělcům a rozhodně není pravda, že by je čeští farmáři kupovali dráž. Ceny obilí neurčuje AGROFERT, obilí je globální komodita, její cenu určuje trh a ceny na burze (Matif) si každý může zkontrolovat. Jako zemědělci rozumíme snaze pana Krogmana dostat produkty z jeho více než 40 tisíc hektarů na Ukrajině na český a evropský trh, ale důrazně ho vyzýváme, ať si nebere do úst naši společnost.

Předchozí článekReakce na tiskové prohlášení paní Lucie OdkolekDalší článek AGROFERT se ohrazuje proti zavádějící reportáži pořadu Reportéři ČT

Provozovatel

Toto jsou internetové stránky společnosti AGROFERT, a.s.

Slouží k vyjádření postojů společnosti, vyvracející nejčastější mediální zkratky a lži.

Na jednom místě nabízí ucelené soubory odpovědí, zpracované do přehledných kapitol.

Rubriky

  • Bečva
  • Čapí hnízdo
  • Dotace
  • Kvalita a cena potravin
  • Mohlo by vás zajímat
  • Péče a vztahy se zaměstnanci
  • Podnikání Agrofertu
  • Řepka
  • Střet zájmů
  • Uncategorized
  • Zajímavosti
© 2019 Fámy Fakta
Zpracování osobních údajů
Spravovat Souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}